maandag 25 oktober 2010

2 mandjes van verschillende materialen

Hallo Allemaal
Ik denk dat iedereen het wel kent, kleine spulletjes die overal rond slingeren. Voor deze spulletjes zoals bijv make-up, sleutels maar ook je schaartjes mesjes enz heb ik 2 mandjes/bakjes gemaakt. Een van stof en eentje van papier


Dit stoffen mandje gemaakt met stof van een oude blouse en stof uit de Eline collectie: Elines huis. Het mooie van deze stof is dat het is opgedeelt in 8 grote stroken en wat kleinere sierstrookjes, hierdoor kun je veel verschillende decoraties maken uit 1 stuk stof.


Het het mandje heb ik 3 kleiner zakjes gemaakt voor de kleinere spulletjes.


Meer ideen en patronen staan in het boek: Elines huis.
***
Voor het papieren bakje heb ik scrappapier en kraft gebruikt






Om pennen enz te bewaren een aantal kokertjes gemaakt waar ze rechtop in kunnen staan.



En in plaats van een stoffen mandje een doosje voor kleine spulletjes

Voor dit doosje is het kerstdoosje van Janet heel mooi te gebruiken als patroon.
En hier onder nog even een lijstje met alle spulletjes die ik heb gebruikt:
Voor het stoffen mandje:
Stof Elines huis- Red roses (maar alle 3 zijn ze heel goed geschikt)
Een oude blouse, naaigaren, en vlieseline.
Voor meer mooie woondecoraties is het boek Elines huis een echte aanrader!
Voor het papieren mandje:
Pretty paper bloc Elines huis: In the meadow
Kraft cardstock
EK retro flower ponsen
Distress inks walnut stain.
Ik hoop dat jullie dit ook eens een leuk idee vinden in plaats van te werken met papier, je hoeft er niet eens een naaimachine voor te hebben, want met de hand kan ook prima, voor deze kleine dingetjes.
Groetjes Anneke




8 opmerkingen:

Toos Awater zei

Wat een leuk idee Anneke en zo mooi gedaan.

Groetjes Toos

chantal zei

wouw schitterende mandjes en doosje anneke
echt geweldig
liefs chantal

martina's kaartjes zei

zo zal alles wel mooi opgeruimd geraken !! =)
groetjes, martina
x

Made by Janet zei

wauww jij bent lekker druk geweest!!
Wat een superidee!!

en prachtig gemaakt!!

groetjes Janet

Erika zei

Wat mooi gemaakt allemaal Anneke!

Groetjes Erika

Justine zei

Zeer prachtig allemaal!
Heel mooi!
Groetjes Justine

An zei

Heel leuk, ik vind vooral de kleur keuze erg leuk!

Katinka zei

Wat leuk gedaan Anneke!

Groetjes
Katinka