zaterdag 3 juli 2010

Vogelhuisje

Hallo allemaal, (sorry er ging iets mis en nu staat de tekening bovenaan)

Ik hoop dat jullie net als ik een hobbyplekje hebben waar het nog een beetje uit te houden is want zoals ik wel eens lees zitten er toch heel wat knutselaars op zolder en daar is het volgens mij zonder airco niet te doen...maar hoe warm het ook is...blijven knutselen hihihi..

Ik heb dit keer een vogelhuisje gemaakt. En voor degene die het leuk vinden om het ook te maken heb ik er een tekening bij gedaan met wat maten.

Let wel goed op dat je hem eerst beplakt voor je hem in elkaar lijmt...dat is wat makkelijker.Hieronder staat het kale huisje die ik tijdelijk even ik elkaar heb geplakt om het te laten zien hoe hij wordt. En hieronder zie je het eindresultaat.








Ik zal er even een kleine beschrijving van geven :
Snij het patroon 4 keer uit karton.
Maak in 1 deel een cirkel als ingang.
( heb een nestabilitie gebruikt maar kan ook met een cirkelsnijder)
Je kunt hiervoor diverse soorten karton gebruiken...zelfs verpakkingsmateriaal omdat je het toch gaat beplaken...ik had nog wat grijskarton liggen en heb dat gebruikt.
Dan snij je een bodem van 12.2x12cm
En een dak van 22x12cm. Dit dak knik je op 11 cm.
Beplak alles met designpapier.
Plak nu de vier kanten van 15cm aan elkaar.
Plak de bodem eronder en het dak er op.
Maak alle randjes een beetje bruin.

Nu kun je het verder versieren met diverse roosjes en lintjes en wat je maar leuk vind om er op te plakken..Ik had er ook nog graag een vogeltje voor willen plakken maar de enigste vogeltjes die ik in huis had waren gele paaskuikentjes hahaha...niet echt toepasselijk.



de materialen die ik gebruikt heb zijn:
Papier van Basic grey - green at heart
Creatables vlinder - marianne design
Lintjes
en diverse roosjes.
pons van martha steward (randje langs dak)
Pons van martha steward (takjes)
Ik hoop dat jullie het leuk vinden en als er iets onduidelijk is mag je altijd mailen.
Lieve groetjes Janet





9 opmerkingen:

Anneke zei

Wat een leuk idee Janet!!
Groetjes Anneke

Erika zei

Wat een leuk huisje!

Groetjes Erika

chantal zei

schitterend vogelhuisje janet
erg leuk gedaan
liefs chantal

Toos Awater zei

Heel leuk gedaan Janet echt schitterend

Groetjes Toos

Anoniem zei

Heel mooi.
groetjes Gerda

Wendy ten Hove zei

Oh, wat schattig en wat een prachtig papier, zo op de basis van het huisje!! Ga ik gauw ook eens naar kijken! Mooie bloemencollage en die fantastische vlinder er boven op, maakt het helemaal af! Super leuk!

Groetjes,
Wendy

Yvonne zei

Hey Janet,
En alweer zo'n leuk idee!
En dat papier...ik heb dat vel ook. Mooi he!
Groetjes,
Yvonne

Eline zei

Het is inmiddels al een wat oudere post maar wat een leuk fotohuisje!
Wat ik ook geweldig vind is de twee lintjes die je gebruikt hebt. Weet je toevallig nog welk merk die lintjes waren?

Groetjes Eline

jasonbob zei

nike shox for women
adidas yeezy
balenciaga shoes
hermes handbags
yeezy
supreme t shirt
yeezy boost 350 v2
golden goose francy
yeezy boost 350
nike shox