dinsdag 27 juli 2010

Mini Mapje + beschrijving

Hallo allemaal,
De laatste dagen ben ik erg druk geweest met ander papier dan kaarten maken hihi
Ik ben aan het behangen geweest...nou dat is echt even wat anders...
Doe mij maar kaartenpapier...dat is tenminste handelbaar...
maar goed... even de schouders eronder en het is klaar...
Het mapje wat ik voor jullie heb gemaakt is echt wel heel wat kleiner dan mijn vellen behangpapier maar veeeel leuker ...(vind ik dan)...Als je het mapje wil maken zal ik hier even een uitleg ervan geven.
Neem een strook cardstock van 19 x 7.5cm .
ril dit op 3 - 4 - 12 cm
Dan vouw je het zoals de foto hieronder.
Snij nu twee strookjes cardstock van 4 x 6 cm
Ril dit op 1 - 2 - 3 - cm
en vouw het zoals op de foto hieronder.
Dit plak je tussen de voor en achterkant van het mapje.
Het ziet er dan zo uit (foto hieronder)
Hier nog een foto van het geheel.

Nu kun je het gaan versieren..
Ik heb met de nestabilities twee cirkels gesneden.
Een gladde en eentje met "golfjes"
Hieronder heb ik een foto van de nestabilities geplaatst omdat er nog veel beginnende kaartenmaak(st)ers zijn die deze "dingen"nog niet kennen.
Maar ik moet zeggen ze zijn zoooo handig en in allerlei vormen verkrijgbaar.
Om het mapje te sluiten kun je b.v. klittenband gebruiken of magneetjes.
Hieronder heb ik een foto geplaatst van twee mapjes die klaar zijn.
Je ziet je kunt ze zowel voor jongens als meisjes maken.
Het papier dat ik gebruikt heb is van
magnolia en van basic Grey
De ronde tekst stempel is van aud design
(passen ook erg goed bij de nestabilities)
de andere tekst is nog een oudje van Kars.
Ik wens jullie er weer veel plezier mee!!!
en als je vragen hebt kun je altijd mailen.
Lieve groetjes Janet







16 opmerkingen:

Creatieve handgemaakte kaarten zei

Prachtig Janet,

Weer super leuk om dit te maken, weer een ideetje.

Liefs Ida

Unknown zei

Leuk Janet!! Zeker een goed ideetje ik ga hem onthouden hoor. Bedankt voor je uitleg. Je bent er weer druk mee.
Groeten van Ageeth

Marjanne zei

Wat een enig mapje! ga ik zeker maken! En sterkte met het andere papier!

Anneke zei

Ziet er weer erg mooi uit! Leuk idee om te onthouden.
Groetjes Anneke

Ria zei

ziet er heel leuk uit. ga hem zekers maken altijd handig
Groetjes Ria

Anita zei

Wat superleuk weer Janet.
Ik heb het patroon meegenomen.
Bedankt voor het doorgeven.

Gr. Anita

Neltine zei

Errrrg leuk gemaakt. Dit mapje ga ik ook zeker eens maken. Bedankt voor het delen met ons;)
En dan natuurlijk veel succes met het behangen....ook niet mijn hobby:p:p

Groetjes,
Neltine

Linda zei

Heel erg leuk. En bedankt voor het patroon.

Gr Linda

chantal zei

schitterend mapje janet
erg leuk gedaan
liefs chantal

Suzanne zei

hij is is erg schattig. Leuk idee.

gr sanne

Toos Awater zei

Wat een leuk mapje weer Janet

Groetjes Toos

Corrie zei

Wat een gave Mapjes Janet,
ik heb van de week ook een paar geldmapjes gemaakt na een idee van dit blog en deze ga ik zeker ook een keer maken, bedankt voor het leuke idee
Groetjes Corrie

Anoniem zei

Een heel leuk idee, en bedankt voor de beschrijving.
grtjes
Christa

Erika zei

Wat een leuk idee weer zeg!

Groetjes Erika

Tineke's hobby zei

Wat een mooi idee en erg mooi gemaakt
Groetjes Tineke

Yvonne zei

En alweer zo'n top idee...
Helemaal super!
Groetjes,
Von