donderdag 29 april 2010

lief klein mica kokertje met tutorial

Hallo allemaal,
dit keert heb ik een kokertje gemaakt waar je een leuk klein kadootje in kan stoppen of geld in kan geven of iets wat je zelf leuk vind natuurlijk... Je begint met een strook mica van 21 cm x 8 cm.
Deze plak je een halve cm over elkaar.
Dit is je kokertje.
Dan snij je twee cirkels van 6.5cm doornee
en twee van 8 cm doorsnee.
Plak deze op elkaar zoals de foto hierboven.
Knip ze in tot de tweede cirkel zie hierboven rechter cirkel.
Plak nu dubbelzijdig plakband onderlangs de koker en zet hem op
de cirkel. Je merkt dat de tweede cirkel binnen in valt..dit is voor de stevigheid.
Nu plak de hem rondom vast zie foto hierboven.

Nu neem je de tweede cirkel en leg die op de koker maar NIET vastplakken want dit word de deksel en moet dus open kunnen.
Snij nu een strook designpapier van 22 x 3.5 cm en maak hier een sierrand aan.
Plak deze aan het deksel maar NIET aan de koker.
Dit is even een lastig werkje.


Hierboven zie je hoe je de sierrand bovenlangs vastplakt.
Je moet dus alleen op de inknipjes plakken.
Als je hem rondom hebt geplakt dan doe je aan de binnenkant plakband over de inknipjes zodat het deksel beter over de koker glijd en niet blijft haken aan de inknipjes.

Hierboven zie je het deksel met het plakband aan de binnenkant.
Neem nu een strook designpapier van 22x2 cm en plak die onderlangs de koker.
Nu kun je het deksel versieren met diverse bloemen en dingetjes..


Hier zie je het deksel met de bloemen en de glittertjes.


En hier het eindresultaat!!
Het was een lange post maar
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo...
Mocht je vragen hebben dan kan dat door even te mailen naar info@ge-we.nl

Lieve groetjes Janet

19 opmerkingen:

Katinka zei

Wat leuk gedaan Janet!

Groetjes,
Katinka

Creatieve handgemaakte kaarten zei

Wauw hij is wel heel erg leuk.
Heb alleen geen mica :$

Liefs Ida

fridel zei

wat een schatig koffertje
groetjes frieda

Erika zei

Wat mooi gedaan Janet!
En heel duidelijk met al die foto's, super!

Groetjes Erika

m@deliefjuh zei

leuk gemaakt :)

Creagea zei

Heel mooi,ga het zeker eens maken.
Bedankt voor het delen.
xxxGea

Anoniem zei

Echt heel erg mooi. Janet

Groetes Gerda

Diane zei

Dat ziet er enorm mooi en gezellig uit.

Groetjes,
Diane

Toos Awater zei

Wat leuk gedaan Janet en een super duidelijke beschrijving.

Groetjes Toos

Yvonne zei

Hey Janet,
Wat een superleuk idee zeg!!!!
Dat moet ik zeker ook een keer gaan proberen!
En het eindresultaat vind ik ook helemaal toppie!!!
Knuf,
Yvonne

Laura zei

Wat een leuk idee. Hartelijk bedankt en ik ga het zeker een keer maken. Groetjes van Laura

Anneke zei

Wat een leuk idee!

Helma zei

wat leuk Janet en zo duidelijk ook ga hem zeker een keertje uitproberen!
groetjes Helma

jolanda zei

Helemaal duidelijk hoor en ik ga het zéker binnenkort eens proberen! Dan plaats ik het op m'n blog met een link naar jou hoor :)) groetjes jolanda

Ellen zei

Zie ik ook nog je tutorial, hmmm leuk idee voor moederdag, is kijken of ik daar nog tijd voor heb.
Geweldige kokers hoor !!

Gr, Ellen

liszha zei

Wat een leuke tutorial. Moet ik toch ook eens gaan proberen.

Paula zei

Hoi Janet,

Ik had het idee al een poosje om hem te gaan maken. Vandaag is het er eindelijk van gekomen. Ik heb er 1 gemaakt met mijn eigen maten en 1 zoals jij hebt beschreven. Ik vind ze echt super leuk, bedankt voor de uitleg ! Groetjes Paula

mariska zei

Wauw! Wat een prachtig kokertje!
Mag ik vragen waar je het kokertje vandaan hebt?
Erg leuk om te maken!!

Liefs mariska

janneke zei

Hoi Janet,
Wat een ontzettend leuk kokertje! Ik wil hem ook graag gaan maken, maar waar kan ik mica kopen?? En welke mooie sierrand heb jij gebruikt, waar staat hj onder in je webwinkel? Hoor het graag!
Groetjes Janneke