vrijdag 5 oktober 2012

Kerstdecoraties van vilt....



Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een paar voorbeelden van decoraties om in de kerstboom te hanger. Ze zijn allemaal gestanst uit vilt.

Stanzen uit vilt gaat prima, mits je maar niet te gedetailleerde stanzen gebruikt (dus geen piepkleine onderdeeltjes/randmotiefjes).
Bij papier stanzen is het meestal voldoende om je stans 1x door je stansapparaat te halen; bij vilt moet je dat echter een paar keer doen; dit omdat vilt uit vezels bestaat en dus flexibel is. Door je stans een paar keer heen en weer te halen door je stansmachine, gaat stanzen echter prima.
Voor het stanzen van vilt gebruik je dezelfde platen als bij het stanzen met papier.


Om deze hangers te maken heb je de volgende materialen nodig:
- vilt (tijdelijk verkrijgbaar bij Ge-We...en in heel veel kleurtjes...wees er dus snel bij want ik heb me laten vertelen dat op = op!)
- vulmateriaal
- lint om de hanger aan op te hangen
- borduurgaren en een naald.


Voor mijn voorbeeldjes heb ik de volgende Spellbinders stanzen sets gebruikt:
- Floral Ovals (S4-356): de eivormige zilveren hanger, gestanst uit zilver-karton
- Stars Five (S4-092)
- Classic Hearts (S4-136)
- Picot Edge Circles (S3-345)

De viooltjes zijn van Knorr Prandell (in de webwinkel te koop)

Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden!

Groetjeszz,
Yvonne

6 opmerkingen:

Hobbyfantje zei

Wat een leuke hangers hebben jullie gemaakt...

marian zei

Vind ze geweldig leuk, ga het zeker ook eens proberen.
Groetjes van Marian.

Els zei

Wauw die zijn leuk hoor. Als ik dit zo zie wil ik er ook maar mee aan de slag.
Groetjes, Els

made by ineke zei

leuk dat ga ik zeker proberen ik heb alles al in huis!
gr ineke

Erica ♥ zei

Wat mooi zeg dat je vilt ook kan
uitstansen, ziet er zo leuk en
lief uit, en je kan er vele kanten
mee op.

Grtjs Erica ☼

Ghea zei

Ohhhhhhh wat leuk om in je boom te hangen, ik vind ze Fan-tas-tisch
Liefs Ghea